روستای تاریخی گرمه

پیشینه روستای گرمه

روستای تاریخی گرمه

پیشینه روستای گرمه

شیطان نزدیک

در برخی مکانها شیطان به انسان نزدیک تر است و با ترفند های خاص انسان را به هلاکت نزدیک می کند
امام محمد باقر علیه السلام در گفتاری به گفتگوی شیطان با حضرت نوح اشاره می فرماید:
ایشان می فرمایند:
بعد از اینکه نوح علیه السلام پروردگارش را خواند و بر قومش نفرین کرد،شیطان به نزد او آمد و گفت:
ای نوح به درستی که تو در نزد من حقی داری که می خواهم عوض و پاداش آن را برای تو اداء کنم
نوح به او گفت :به خدا قسم که من دشمن می دارم از اینکه در نزد تو حقی داشته باشم (و من به تو خدمتی کرده باشم حال بگو احسانی که به تو کرد ه ام) آن چیست؟
گفت : آری تو خدا را خواندی و بر قومت نفرین کردی پس (خدا)آنها را غرق کرد و کسی نماند که او را گمراه کنم لذا من در استراحت هستم تا وقتی که قومی دیگر بیاید و آنها را گمراه کنم
(نوح)گفت :به چه چیزی می خواهی عوض و پاداش آن را بدهی؟
(شیطان) گفت :مرا در سه جا یاد کن زیرا که من نزدیک تر از همیشه هستم به آدمی؛
هنگامی که در یکی از این سه جا باشد:
1- مرا در هنگام خشم وغضب یاد کن
2- مرا درهنگامی که بین دو نفر قضاوت می کنی یاد کن
3- و مرا در هنگامی یاد کن که با زنی (نامحرم) در جایی خلوت هستی و کسی با شما نیست
(مواعظ العددیه ص 185)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد