روستای تاریخی گرمه

پیشینه روستای گرمه

روستای تاریخی گرمه

پیشینه روستای گرمه

این گیاهان شما را زیباتر میکند

این روزها عرضه محصولات بهداشتی و آرایشی با منشا گیاهی در داروخانه‌ها و مراکز زیبایی توجه بسیاری از خانم‌ها را به‌خود جلب کرده به طریقی که بسیاری از آن‌ها برای تهیه مواد بهداشتی و آرایشی مورد نیاز خود پیش از هر چیز به سراغ این نوع از محصولات با منشا گیاهی می‌روند. زیرا اکثر خانم‌ها سلامت محصول، طبیعی‌بودن آن و کم عارضه بودنش را به‌عنوان پررنگ‌ترین امتیاز‌های لوازم بهداشتی و آرایشی با منشا گیاهی می‌دانند. 



سیب زمینی پف‌ چشم را می‌گیرد

بسیاری از درمانگران کمپرس سیب زمینی رنده شده روی چشم را بهترین راه برای درمان پف چشم می‌دانند. برای تهیه این کمپرس سیب زمینی خام را رنده کرده و آن را درون پارچه‌ای بسیار نازک قرار داده و روی پف چشم‌ها بگذارید. پس از 20 دقیقه خاصیت معجزه آسای سیب زمینی را در برطرف کردن پف چشم خواهید دید. 



مریم گلی و زیبایی لثه‌ها

تهیه دهان شویه با برگ‌های سبز و تازه مریم گلی و ماساژ لثه‌ها با این دهان شویه تاثیر زیادی در استحکام، حفظ زیبایی و رنگ لثه‌ها و دندان‌ها خواهد داشت. برای تهیه این دهان شویه برگ‌های تازه مریم گلی را دم کرده و چای تهیه شده از این گیاه را پس از سرد‌شدن به‌عنوان دهان شویه استعمال کنید.



لوسیون گیاهی برای پوست‌های خشک

استفاده از لوسیون برگ و جوانه بادرنجبویه برای برطرف شدن خشکی پوست بدن بسیار مناسب است. برای تهیه این لوسیون گیاهی لازم است برگ و جوانه گیاه بادرنجبویه را در آب به‌مدت 10تا 15 دقیقه بجوشانید. سپس مخلوط به دست آمده را صاف کرده و بگذارید تا سرد شود. این لوسیون را می‌توانید با کمک پنبه یا با کمپرس کردن روی پوست صورت استفاده کنید. به این ترتیب با کمک این گیاه دارویی می‌توانید با چین و چروک صورت مبارزه کرده و زمان ظهور آن را روی صورت‌تان به عقب بیندازید.



معجون گیاهی برای پوست خانم‌ها 

بسیاری از خانم‌ها از باز شدن منافذ پوست‌شان شکایت دارند. درمانگران طب سنتی کمپرس جوشانده 3 گیاه مریم گلی، آویشن و مرزنگوش را برای درمان این عارضه توصیه می‌کنند. برای تهیه این محلول برگ‌های تازه و سبز این 3 گیاه را به تعداد مساوی در آب ریخته و بگذارید تا بجوشد. پس از آن، ماده بدست آمده را صاف کرده و بگذارید سرد شود. کمپرس کردن این محلول کمک می‌کند تا منافذ باز موجود در پوست‌های چرب بسته و منقبض شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد